سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارثی برای حکومت و حکومتی برای ارث

در حالی که رهبران جبهه تغییر مصر به رهبری محمد البرادعی خواستار تحریم انتخابات پارلمانی مجلس الشعب مصر شده‌اند، ‌«محمد بدیع»، رئیس جنبش اخوان المسلمین اعلام کرده که این جنبش علی رغم تمامی محدویت‌های حکومتی،در این انتخابات شرکت کرده و گروه وی فهرست کاندیداهای خود را برای 30درصد از کرسی‌ها در هفته‌های آینده اعلام خواهد کرد.اخوان المسلمین انتخابات
البرادعی از رهبران مخالفت دولت مصر که خواستار تغییراتی در قانون اساسی مصر است، پیش از این اعلام کرده بود که این انتخابات شفاف نیست و هر کسی که در این انتخابات شرکت کند برخلاف وجدان ملی خود عمل کرده و با نظام حاکم موافق است.

 

اخوان المسلمین در بیانیه خود تحریک جمود سیاسی حاکم بر مصر و دفاع از دستاوردهای انتخابات سال 2005 را از مهمترین اهداف شرکت در این انتخابات برشمرد.
اعضای این جنبش در سال 2005 تحت عنوان شخصیت‌های مستقل وارد رقابت‌های انتخابات پارلمانی شدند و با وجود تمامی محدودیت‌های اعمال شده از سوی نظام حاکم مصر و بازداشت صدها نفر از آنان، یک پنجم کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دادند.
هم‌اکنون این جنبش فعالیت گسترده‌ای را برای شرکت در انتخابات پارلمانی که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، آغاز کرده است. اخوان المسلمین، بزرگ ترین جنبش مخالف دولت مصر به شمار می رود.قرار است انتخابات پارلمانی مصر در تاریخ 28 نوامبر (7 آذرماه) برگزار شود.
بر این اساس، اخوان المسلمین فهرست اولیه‌ای از نامزدهای احتمالی خود را اعلام کرده است. بنا بر اعلام اخوان، ای فهرست اولیه بوده و احتمالا با تغییراتی همراه خواهد بود. نکته قابل توجه در این لیست حضور گسترده زنان است.

 





بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 13 ، کل بازدیدها: 389969
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ